Młodzież
Nauczanie dzieci starszych i
młodzieży to tzw. nauczanie systematyczne. Nie ograniczamy się już do
osłuchiwania z językiem i budowania pozytywnej motywacji, młodzież sama widzi
już przydatność nauki języka w dorosłym życiu zawodowym. W naszej pracy
pojawiają się zatem regularne zestawy zadań dydaktycznych – sprawności i
umiejętności.
Według opinii wielu
nauczycieli młodzież jest najtrudniejszą grupą wiekową. Dzieje się tak z powodu
intensywnych zmian fizycznych, poznawczych, emocjonalnych, społecznych oraz
zmian w świadomości „ja” – kim jestem?
Trudności w pracy z dziećmi
starszymi narastają w nauczaniu młodzieży. Należą do nich:
- kłopot w poradzeniu sobie z siłą wewnętrznych
impulsów, pragnień,
- trudność w poradzeniu sobie z wymaganiami świata
zewnętrznego,
- poczucie osamotnienia, niezrozumienia,
- konieczność podejmowania pierwszych ważnych
decyzji dotyczących przyszłości,
- konieczność odpowiedzenia na pytanie „kim
jestem?”,
- konformizm wobec grupy rówieśniczej.
Wszystko to zwiększa problemy
z dyscypliną.
Komentarze